Creative Technologies hero image

Miten ratkaista tekoälyn eettiset haasteet?

Torstaina 31.10. klo 16.30-18.00 | Marsio, Otakaari 2.

Aalto-yliopistossa järjestettävässä tapahtumassa keskustellaan tekoälyn vaikutuksista yhteiskuntaan. Tapahtuman juontaa Sonia Zaki. Asiantuntijapaneelissa mukana ovat:

Annamari Vänskä, vanhempi yliopistonlehtori, Muotoilun laitos, Aalto-yliopisto
Lauri Järvilehto, työelämäprofessori, Tuotantotalouden laitos, Aalto-yliopisto
Meeri Haataja, toimitusjohtaja, Saidot

Tapahtuma tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden kuulla asiantuntijoiden pohdintaa tekoälyn eettisistä haasteista ja niiden mahdollisista ratkaisuista.

Miten voimme ehkäistä tekoälyn luomia ennakkoluuloja ja syrjintää? Kuinka varmistamme yksityisyydensuojan ja henkilötietojen käsittelyn tekoälyn aikakaudella? Mitä roolia kansainvälinen yhteistyö näyttelee tekoälyn eettisten standardien luomisessa? Voiko tekoälyllä olla moraalista vastuuta, vai onko vastuu aina ihmisellä?

Linkki verkkolähetykseen

Tämä tilaisuus sopii kaikille musiikista, tekoälystä ja luovista teknologioista kiinnostuneille.

Tutustu aiempien Creative Technologies -tapahtumien tallenteisiin

Creative Technologies

The Creative Technologies seminar series explores creative technologies research, focusing on the latest developments, trends, and applications in the field.

Hetta Huhtamäki

Producer / Production Manager

hetta.huhtamaki@aalto.fi

, ,
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.