EDIT: All the positions have now been filled. We will look for new civil service candidates in spring 2025.

From time to time, we have positions open for both freelance work and for performing civilian service duties as part of compulsory conscription in Finland.

Right now we’re looking to fill a number of civilian service-type of job positions, so the description is posted in Finnish.

3 x AV-assistentti

Aloituspäivä: 05.08.2024

Aalto Studios ylläpitää Aalto-yliopiston studioita, sekä infrastruktuurina kehittää ja edistää media-alan tutkimusta ja koulutusta. Järjestämme myös erilaisia tilaisuuksia, tuotamme AV-palveluja ja toimimme kansainvälisissä alan verkostoissa.

Tarjoamme asiantuntemusta ja resursseja monenlaisiin projekteihin audiovisuaalisen median, elokuvan, laajennetun todellisuuden tuotannon, pelikehityksen, internet-viestinnän ja muiden läheltä liippaavien alojen parissa.

Syksyllä 2024 avaamme uuden mediakeskus Marsion Aalto-yliopiston kampuksen keskelle. Rakennuksesta löytyy muun muassa elokuvateatteri, tapahtumastudio, ja muita mediatuotantotiloja kaikkien Aaltolaisten käyttöön.

Uuden rakennuksen myötä nykyiset laitelainaamot Väre Takeout ja Aalto Studios Takeout sulautuvat yhteen muodostaen uuden palvelupisteen Marsio-rakennuksessa. Takeout-sivarit pääsevät siis täysin tuoreeseen työympäristöön ottamaan käyttöön juuri avatun laitelainaamon, joka toimii myös koko mediakeskuksen kaluston sydämenä.

Tuotantojen parissa työskentelevä AV-assistentti puolestaan pääsee auttamaan muun muassa opetus-studion, podcast-studioiden, itsepalvelustudion ja mini-studion käyttöön otossa kuvausten ja editoinnin lisäksi.

AV-assistentit myös tuuraavat toisiaan eri toimipisteissä tarpeen mukaan.

Avoimien paikkojen painotukset

1 x Aalto Studios tuotanto-AV-assistentti

AV-assistentin tehtäviin kuuluvat tiede-, taide-, tutkimus- ja opetusvideoiden kuvaus, editointi,  AV-kaluston ja tilojen ylläpito, käytön opastus, sekä muut erityyppiset avustavat tehtävät.

2 x Marsio Takeout AV-assistentti

Marsio Takeoutin AV-assistentin tehtäviin kuuluvat kaluston lainaus ja opastus, ylläpito, tilojen kuten laitelainaamon varaston ylläpidosta huolehtiminen, sekä muut erityyppiset avustavat tehtävät.

Kaikki assistenttitehtävät ovat hyvä näköalapaikka media- ja AV-alaan, ja työssä ollaan tekemisissä laajasti Aalto-yliopiston henkilökunnan ja opiskelijoiden kanssa.
Englannin kielen suullinen ja kirjallinen osaaminen on välttämätöntä.

Edellytämme hakijoilta:

– palveluhalukkuutta, täsmällisyyttä ja joustavuutta

– oma-aloitteisuutta

– hyvää AV-laitteiden tuntemusta

– Premiere Pron tuntemusta  (Aalto Studios tuotanto AV-assistentti)

– sujuvaa suullista ja kirjallista englannin kielen taitoa

Eduksi katsotaan:

– tehtävään soveltuva koulutus (esim. AMK) tai työkokemus

– kohtuulliset asumiskustannukset

– B-ajokortti

Hakeminen

Täytä hakemus ja liitä CV osoitteessa https://studios.aalto.fi/open-application/