Image of a monitor showing camera view

Civilian service positions available at Aalto Studios

(Due to the nature of the posting, it’s in Finnish. For more information, ask us at studios@aalto.fi)

Siviilipalvelukseen Aalto Studiosille

(AV-assistentti, 2 paikkaa)

Etsimme audiovisuaalisesta alasta kiinnostuneita siviilipalvelushenkilöitä seuraaviin tehtäviin:

AV-assistentti (Aalto Studiosin kalustovuokraamo)
Haemme vastuuntuntoista ja aktiivista ihmistä huolehtimaan AV-välineistä ja -tiloista Aalto Studiosissa.Aalto Studios ylläpitää studioita, kehittää ja edistää media-alan tutkimusta ja koulutusta. Se järjestää tilaisuuksia, tuottaa AV-palveluja ja toimii kansainvälisessä AV-alan verkostossa.

AV-assistentin tehtäviin kuuluvat AV-kaluston ylläpito, lainaus ja opastus, tilojen ylläpidosta huolehtiminen, video- ja stillkuvaus, sekä muut erityyppiset avustavat tehtävät. Tehtävä on hyvä näköalapaikka media- ja elokuva-alaan. Tehtävässä ollaan tekemisissä opiskelijoiden ja henkilökunnan kanssa. Englannin kielen suullinen ja kirjallinen osaaminen on välttämätöntä.

Edellytämme hakijoilta:
– palveluhalukkuutta, täsmällisyyttä ja joustavuutta
– oma-aloitteisuutta
– hyvää AV-laitteiden tuntemusta
– sujuvaa suullista ja kirjallista englannin kielen taitoa
– hyvää tietotekniikan tuntemusta ja B-ajokorttia

Eduksi katsotaan:
– tehtävään soveltuva koulutus (esim. ammattikoulu, AMK) tai työkokemus
– kohtuulliset asumiskustannukset

Aloitusajankohta: elo-syyskuu 2020Hakemus ja CV: Chad Taylor (etunimi.sukunimi@aalto.fi)
Lisäkysymykset: Lassi Savola tai Aki Särkiniemi (nykyinen sivari) (etunimi.sukunimi@aalto.fi)

AV-assistentti (AV-tuotannot Aalto Studios tuotantotoimisto, Aallon viestintä & Oppimispalvelut)

AV-assistentin työ jakatutuu kolmen osaston kesken; av-tuotantotiimit Aallon viestinnässä ja Aalto Studiosissa sekä koko yliopiston Oppimispalvelut. Tähän haemme oma-aloitteista ja kuvauksen ja leikkauksen perusteet hallitsevaa henkilöä.

AV-assistentin tehtäviin kuuluvat video- ja stillkuvaus, editointi, pienen studiotilan ja siellä olevan AV-kaluston ylläpito, käytön opastus, sekä muut erityyppiset avustavat tehtävät. Tehtävässä ollaan tekemisissä opiskelijoiden ja henkilökunnan kanssa. Tehtävät ovat muokattavissa osaamisen ja harrastaneisuuden mukaan, esim. myös VR:stä kiinnostuneille on mielenkiintoisia tehtäviä tarjolla!

Edellytämme hakijoilta:
– kuvauksen, leikkauksen ja valaisun perusteiden hallintaa
– palveluhalukkuutta, täsmällisyyttä ja joustavuutta
– oma-aloitteisuutta
– hyvää AV-kaluston ja tietotekniikan tuntemusta
– sujuvaa suullista ja kirjallista englannin kielen taitoa

Eduksi katsotaan:
– tehtävään soveltuva koulutus (esim. ammattikoulu, AMK) tai työkokemus
– kohtuulliset asumiskustannukset
Aloitusajankohta: elo-syyskuu 2020
Hakemus ja CV: Helena Bäckman (etunimi.sukunimi@aalto.fi) Lisäkysymykset: Helena Bäckman tai Sampsa Kares (nykyinen sivari) (etunimi.sukunimi@aalto.fi)

What is Aalto Studios?

Media production resources and services to all Aalto University, at any scale.

Learn more…